سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روزه میگیریم

ارسال  شده توسط  برگ بید در 90/5/30 10:52 صبح

نمی‌دونم ماه رمضونی چرااینقدر وقتم کم شده؟! هوای گرم و روزهء طولانی هم حالی واسه آدم نمیذاره که بخواد بیاد بشینه وبلاگ نویسی و نت گردی. این آخرای ماه رمضون که میشه دیگه کم کم آدم کم میاره. خیلی‌ها بهم میگن روزه نگیر اما من میگم مگه یه روزه گرفتن آدم را چه‌کار می‌کنه؟ می‌کشه؟ ما که خودمون را وزن کردیم حتی نیم کیلو هم کم نکردیم. فقط همون بی حالی اونم به خاطر گرمی هواست که میشه تحمل کرد. در عوض هر کسی رو میبینی به یه بهونه‌ای روزه نمیگیره! یکی میگه مریضم، یکی میگه خانوادم نمیذارند، یکی میگه تحملشو ندارم، یکی میگه ضعف میکنم، یکی میگه گرممه، یکی میگه روزه که مال ما نیست، یکی یه قرص پیدا کرده صاف وسط روز یکیشو میخوره میگه به خاطر این قرصم نمی‌تونم بگیرم!... خلاصه انگار هر کی یه بهونه‌ای واسه خودش درست کرده که از زیر این روزه گرفتن در بره. اما مگه خدا این دلایلو قبول میکنه؟ تازه بعضیا را دیدم روزه نمیگیرن که اصلا باورم نمیشد. یعنی اونقدر یارو ادعای خانواده مذهبیه که فکرشم نمی‌کردم، اما دیدم انگار تا همین مذهب یه ذره میخواد بهشون فشار بیاره واسه اینم یه راه حلی پیدا می‌کنند! جالب اینجاست که هر کدومشون هم روشون نمیشه بگند که خدا از این کارمون راضی نیست بلکه با پر روئی تمام میگن خود خدا گفته. حالا به نظر شما این کلاه شرعی نیست؟ جالب اینجاست که همهء این بهونه‌ها را میارند اما اصلا به روی خودشون نمیارند خوب حالا که روزه نمیگیرن حداقل باید کفاره‌اش را بدهند و بعد هم قضاشو بگیرند!
یادش به خیر همیشه به بچه ها می‌گفتم هر غلطی هم که میکنید این نماز و روزه را بخونید و بگیرید. آخه ما که مومن نیستیم. خیلی از شرعیات را هم که رعایت نمیکنیم. این نماز و روزه را هم نگیریم پس دیگه چی میمونه از مسلمونیمون؟! خوب بیایم بگیم آقا ما مسلمون نیستیم. میترسیم؟ بالاخره این دینی که قبول کردیم یه ظواهری هم داره که باید رعایتش کرد. این عین مسخره کردن خدا نیست که مرتب ازش درخواست داشته باشیم و بعد هر کاری گفت یه بهونه‌ای بتراشیم و انجام ندیم؟
امروز یکی از دوستان می‌گفت بیا واسه اینکه هم روزه نگیریم و هم خدا از دستمون راضی باشه دم ظهر که میشه تا 30 کیلومتری اصفهان بریم که مسافر محسوب بشیم، اونجا روزمون را بخوریم و برگردیم! خوب البته اینم راهیه اما خدائیش کسی که تا ظهر روزه بوده حیفش نمیاد این چند ساعت دیگه را تباه کنه بعد هم  یه روز دیگه مجبور باشه قضاشو بگیره؟ تازه اگه ساعاتی که روزه بوده را به اضافه ساعاتی که بعد میخواد روزه بگیره بکنیم که همون میشه!‌به اضافهء اینکه مطمئنا دیگه تو طول سال همتش نمیشه روزه گرفت. ماه رمضون یه چیز دیگه است.
خدایا نکنه یه روز بیاد که منم مریض بشم یا یه مشکلی واسم پیش بیاد که نتونم این روزه ماه مبارکت را ادا کنم؟ خدایا میدونی ما دنبال بهونه میگردیم واسه از زیر کار در رفتن؛ پس قربونت بهونه دستمون نده. خدایا سلامتی را از ما دریغ نکن.


ایرادهای ارشاد پس از 9 قرن به خسرو و شیرین!

ارسال  شده توسط  برگ بید در 90/5/24 1:15 عصر

در خبرها خواندم که انتشارات پیدایش می‌خواسته قطع کتاب خسرو وشیرین را در چاپ هشتمش تغیر بده و واسه همین رفته ارشاد که مجوز بگیره اما تو ارشاد چنان ارشادش کرده‌اند که از تعجب شاخ در آورده!
آقایون ارشاد فرموده‌اند واژه‌های «مست» و «آغوش» و «گرفتن دست» و «خلوت رفتن» و... باید از کتاب حذف بشه!
ببین ارشادی که مشائی واسه ما ساخته به کجا رسیده که با یک دید سطحیِ عوامانهء غیر کارشناسیِ متحجرانه می‌خواد روی منظومه‌ای که 900 سال پیش یکی از بزرگترین شعرای ایران سروده اصلاحیه بده، اونوقت از اون طرف بر میدارند یه ویژه نامه به نام خاتون چاپ می‌کنند و نظرات به اصطلاح روشنفکرانه در مورد حجاب و چادر از خودشون در می‌کنند.


پ.ن: چه خبره اون بالاها؟ یکی جلو اینا را بگیره. تا بود که اون خاتمی فلان فلان شده بود حالا هم که اینها. همشون از دم ری دند به مملکت و یه اَه هم نگفتند... اَه.