دیشب خیابان‌ها را دیدی؟ زن و مرد قاطی پاتی در هم می‌لولیدند.

 این همه موتور سوار؟! دیدی چطور دسته جمعی با هم حرکت می‌کردند و بعد وسط خیابان می‌ایستادند و تنبک می‌زدند و می‌رقصیدند؟!

لیوان‌های یکبار مصرف را دیدی چطور وسط خیابان ریخته بودند؟ ساعت 3 که من بر می‌گشتم باد این لیوان‌ها را مثل برگ‌های پاییزی به این طرف و آن طرف می‌برد...بیچاره مامور شهرداری!

ترافیک را دیدی؟ اصلا انگار ماشین‌ها در هم قفل شده بودند. اگر خدای نکرده یک آمبولانس بخواهد یک مریض را به بیمارستان برساند، چه باید بکند؟ خوب شد همان صبح حسین اقا را از بیمارستان آوردیم.

ترقه‌هایشان را دیدی؟ صدایش از نارنجک صوتی‌ که در جنگ واقعی استفاده می‌شود بیشتر بود! ترقه‌ها را برای امام زمان می‌زدند؟!

پمپ بنزین‌ها را هم که همه را بسته بودند. از ترسشان! خوب حق دارند بنده خداها. این جماعت وحشتناک* که ما دیدیم ازشان هرچه بگویی بر می‌آید. اصلا یکی از این ترقه‌هایشان را در پمپ بنزین منفجر کنند کار تمام است. بنده خدا آقا محسن را دیدی که بی بنزین شده بود؟ همه شهر را گشته بود و پمپ بنزین باز نجسته بود. بعد هم رفته بود ماشین پدر زنش را قرض کرده بود که بیاید.

این دخترها و زن‌ها را دیدی آن طرف خیابان نشسته بودند؟ من هرچه نگاه کردم دیدم نه مداحی برایشان می‌خواند و نه سخنرانی برایشان حرف می‌زند! ماندم که این همه زن برای چه اینجور گوشه خیابان نشسته‌اند! یکی می‌گفت نشسته‌اند دوغ و گوشفیل می‌خورند! ساعت 3 که من بر می‌گشتم آنها هم تازه مراسمشان تمام شده بود!

هیچ وقت فلسفهء این خیابان گردیِ ملت را در شب نیمه شعبان درک نکردم. اگر به شادی و جشن است که همگی بروند در یک هیئتی مسجدی حسینیه‌ای بخوانند و شادی کنند و برای فرجش دعا کنند...

یک حدیثی هست که می‌گوید: «فَاِنَّا یُحیطُ عِلمُنا بِاَنبائِکُمْ وَلا یَعزُبُ عَنّا شَیی مِنْ اَخبارِکُمْ  به راستی که علم ما بر اوضاع شما احاطه دارد و هیچ چیز از احوال شما بر ما پوشیده نیست»

به خدا اگر این‌ها باور داشتند که امام زمان دارد می‌بیند، این‌کارها را می‌کردند؟

یک فرمایش دیگر هم اقا دارند که «فَیَعمَلْ کُلَّ امْرِیٌ مِنکُم ما یَقْرُبُ بهِ مِنْ مَحَبَّتِنا هر یک از شما باید به آنچه به وسیله آن به دوستی ما نزدیک می گردد، عمل کند وَلِیَتَجَنَّبْ ما یُدنیه مِن کِراهِیَتِنا وَ سَخَطِنا وباید از آنچه به وسیله ان به ناخشنودی و خشم ما می رسد، بپرهیزد»

تو بگو! این کارها انسان را به آقا نزدیک می‌کند؟ یا اینکه این همه گناه و معصیت در شب نیمه شعبان موجبات خشم و ناخشنودی اقا را فراهم می‌آورد؟

اعمال شب نیمه شعبان را در مفاتیح خواندی؟...

منم مهدی... منم قائم زمانه...

گفتم اگر خودِ امام زمان(عج) هم ظهور کند و ندای هل من ناصر سر دهد فکر نمی‌کنم این همه جمعیّت در برابرش ظاهر شود.

حاج اسماعیلی تو فکه یه شعری می‌خوند، می‌گفت: فریب ما مخور آقا دروغ می‌گوییم... الحق که راست می‌گفت... دمش گرم دیشب بعد از مدت ها یه اس ام اس داد. شمارشو گم کرده بودم...

در خلوت خیال:

یوسف ما ز تهیدستی خلق آگاه است ... به چه امید به بازار رساند خود را؟

«صائب»

دلی که مامن دنیاست جای مولا نیست 

*خواستم بگویم وحشی گفتم شاید به کسی توهین شود.